Fizička aktivnost i vežbe za starije osobe

Fizička aktivnost i vežbe za starije osobe

Svakodnevna fizička aktivnost je neophodna za kvalitetan način života kod starijih osoba.Obično se dešava da se sa godinama kod starijih ljudi smanjuje obim vežbanja a to može imati negativne posledice po njihovo zdravlje.Sva istraživanja su potvrdila da je vežbanje kod osoba koje imaju preko 50 godina vrlo bitno ukoliko se želi sačuvati vitalnost i svežina,održati snaga mišića,koordinacija i ravnoteža.Godine ne mogu biti izgovor za nedostatak fizičke aktivnosti. Pravilno vežbanje pod nadzorom stručnog trenera će vam omogućiti da ojačate i budete spremni za nove napore. Osmišljen i stručno koncipiran program vežbanja za starije žene ili muškarce će vam omogućiti da početni mesec dana treninga budu prilagodjeni vašem trenutnom zdravstvenom stanju i da u jednom prijatnom i laganom treningu shvatite koliko je vežbanje zdravo i neophodno za vaše telo i organizam.Naravno ,svako vežbanje će rezultirati i mnogo boljim raspoloženjem.Neće vam biti monotono jer će treninzi biti raznovrsni i naučićete dosta novih vežbi . Starije osobe moraju i treba da treniraju jer će na taj način ostati vitalne.Ne treba zaboraviti da se zdravlje u velikoj meri sadrži u mišićima,a ne samo u radu srca ili pluća.To znači da je pored kretanja neophodno i da aktivirate svaku mišićnu grupu pojedinačno.Gubitak mišićne snage i mišićne mase su jedan od razloga staračkih bolesti.Muškarci i žene sa godinama gube u masi a samim tim mišići postaju sporiji i podložniji povredama. Vrlo je bitno da se naglasi da ako vaši zdravstveni rezultati omogućavaju nikada nije kasno da se krene sa programom treninga i fizičkih vežbi. Čak i da ste početnik u zajedničkom radu sa trenerom za vrlo kratko vreme osećaćete se snažnije i bolje.Uz nadzor,mogućnost da se povredite je dosta manja i strah koji imate u sebi da ćete nešto uraditi pogrešno će vrlo brzo nestati.