Dijete za mršavljenje

Za zdravo i uspešno mršavljenje od najveće važnosti su:

  • Zdrav način ishrane (adekvatna ,naučno utemeljena,medicinska dijeta za mršavljenje).
  • Stručno koncipiran trening , prilagođen sa aspekta inteziteta ,izbora vežbi i učestalosti osobi koja trenira.
  • Kontinuitet u radu i strpljenje

Medicinska dijeta u suštini i po definiciji znači pravilan i zdrav način ishrane. Takav način ishrane i sama dijeta za mršavljenje mora da sadrži veliki broj namirnica i neophodne količine svih hranljivih materija (proteina,ugljenih hidrata,masti ,minerala ,vitamina…)
U svakodnevnici naziv pravilna i zdrava dijeta je vezan za redukcionu dijetu i osnovna intencija je lako i brzo smanjenje telesne težine.

Zato su ove dijete za mršavljenje bazirane na nenaučnoj osnovi i vrlo lako se može desiti da ukoliko ih upražnjavamo imamo negativne posledice po zdravlje . Obično je zastupljena jednolična ishrana i nedovoljan unos hranljivih materija ili čak i zabrana unošenja nekih u organizam putem ishrane. Postoje razne takve dijete za mršavljenje , UN dijeta,Atkinsonova dijeta,Dukanova dijeta za mršavljenje,Dijete za mršavljenje po krvnim grupama,proteinska dijeta,bez ugljenih hidrata,dijeta bez večere…..

Zdrava ishrana podrazumeva unos adekvatne količine hrane koja je individualna jer zavisi od pola, telesne težine i dnevne potrošnje i fizičke aktivnosti same osobe . Prava dijeta za mršavljenje se sastoji od više obroka u toku dana a poželjno je da oni budu u manjoj količini. Individualne karakteristike osobe, dnevni ritam i same obaveze podrazumevaju da se i dijeta za mršavljenje mora prilagoditi sa određenom satnicom. Osnovna intencija dijeta za mršavljenje nije i ne treba da bude samo najbrže i najlakše mršavljenje , već sticanje novih zdravih navika u ishrani i napuštanje nepravilnog i nezdravog načina ishrane.Tada će mršavljenje biti najefikasnije,najsigurnije,bez gladovanja,postepeno i iskustva pri mršavljenju i gubljenju kilograma će biti pozitivna. Vežbe za mršavljenje su takođe imperativ.

Dijete za brzo mršavljenje

Gotovo da nema osobe koja nije probala neku nenaucnu,nezdravu i brzu dijetu za mršavljenje. Ove razne dijete za mršavljenje se jos nazivaju i jojo dijetama jer telesna težina fluktuira. Dobro je poznato da je gubitak kilograma brži na početku dijetetskog rezima nego kasnije. Opterećivati se koliko ćemo izgubiti kilograma za 7 dana,za 15 dana,za mesec dana nije dobro.Takva dijeta za mršavljenje je skoro uvek manje kalorična , manji je i bazalni metabolizam a samim tim i potrošnja energije. Ako osoba ohrabrena početnim dobrim rezultatima nastavi da se hrani kao pre dijete kilogrami će se vratiti i to često na vrednosti veće nego pre ove dijete za mršavljenje. To dovodi do velikih frustracija kod osobe koja je predhodni period gladovala., i ona se opet vraća dijeti i ciklus se ponavlja.Ovaj recept za skidanje kilograma je pogrešan. Osoba koja je probala ovakvu nemedicinsku dijetu za brzo mršavljenje,za neuspeh uvek krivi sebe što je bila slaba i nije uspela da je sprovede do kraja, a ne samu dijetu. Ovo dalje vodi u začarani krug gladovanja i prejedanja i takve osobe čini nesrećnim. Gubi se samopouzdanje i volja koja se odražava na sve aspekte života: školu,posao,interpersonalne odnose. Krajnji rezulta je da ove osobe nisu prekšile dijetu ! Nezdrava dijeta za mršavljenje je uništila njih. Ovakve dijete stručnjaci koji se bave ishranom nazivaju još hroničnim dijetama, popularno se zovu jo-jo dijete za mršavljenje, a u svojoj biti predstavljaju zdravstveni hazard.

Šema jojo dijete za mršavljenje

  • Gladovanje
  • Brz gubitak telesne težine
  • Žudnja za hranom
  • Preokupacija hranom
  • Stres
  • Prejedanje
  • Brzi porast težine
  • Osećaj stida i sramote
  • Ponovna dijeta

Nijedna od nezdravih dijeta za brzo mršavljenje kojih ima na desetine nas ne uči kako pravilno i zdravo da se hranimo. Svaka od ovih dijeta za mršavljenje je nisko kalorična. Sve ove dijete su na duže staze neuspešne.