Voće i povrće za jače kosti

voce i povrce jaca kosti

Kada sedeći put posegnete za kesicom čipsa ipak uzmite šargarepu ili jabuku, poručuju stručnjaci damama. Opasnost od preloma ređe se beleži kod osoba koje unose više voće, povrća i žitarica.

Žene koje koje unose veće količine voća, povrća i žitarica manje su podložne prelomima kostiju, pokazali su rezultati istraživanja objavljenog u specijalizovanom američkom časopisu posvećenom ishrani American Journal of Clinical Nutrition.

Brojne studije potvrdile su da osobe koje više unose određene nutrijente, poput kalcijuma i vitmina D, mogu na taj način održati veću gustinu kostiju i smanjiti rizik od preloma.

„Problem je što ne unosimo pojedinačne materije već hranu”, ističe Lisa Langsetmo sa Univerziteta „Mekgil” u kanadskom gradu Montrealu. Na uzorku od više od 5.000 ispitanika, 3.539 žena u postmenopauzi i 1.649 muškaraca starijih od 50 godina, kanadski stručnjaci predvođeni Lisom Langsetmo ispitali su veze između povećanog dnevnog unosa namirnica veće „nutritivne gustine” i rizika od preloma.

Utvrđeno je da povećanje unosa takvih namirnica od 40 odsto utiče na smanjenje opasnosti od preloma kostiju u narednih 10 godina za čak 14 odsto, dok je kod muškaraca uočena razlika ali ne toliko velika, prenele su agencije.

„Ta konstatacija je nepromenjena kada se uzmu u obzir i drugi uzroci preloma kao što su telesna masa, gustina kostiju, unos kalcijuma i vitamina D ili konzumiranje ili nekonzumiranje duvana”, istakla je Lisa Langsetmo.

Istraživači su objasnili da je termin „nutritivna gustina” sadržaj minerala i mikronutrijenata u namirnicama koji je mali na primer u biskvitima, a visok u voću i povrću.